Oldebroek – Eind september heeft de raad ingestemd met een hoognodige actualisatie van het uit 2005 stammende Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan (GVVP).
Tijdens het raadsgesprek en de commissievergadering die voorafgingen aan de raadsvergadering, heeft CVO duidelijk aangegeven dat de Zuiderzeestraatweg binnen gemeente Oldebroek in zijn geheel onder de loep genomen moest worden, dus ook aandacht voor Hattemerbroek, zoals terecht in het rapport bepleit wordt.
Verder heeft CVO het college gevraagd vooral in gesprek te gaan met de lokale agrariërs, loonwerkers en grondverzetbedrijven om hun logistieke bewegingen en de daarbij komende problemen duidelijk in kaart te hebben, aangezien er dagelijks binnen gemeente Oldebroek heel wat (zware) landbouwwerktuigen worden voortbewogen. Heb daarbij vooral oog voor de breedte van erftoegangswegen (zijn deze breed genoeg en is er ruimte aan één of beide zijden om bermtegels bij te kunnen plaatsen?) en inhaalmogelijkheden op de Provinciale weg (passeerstroken voor landbouwverkeer, zoals deze o.a. te vinden zijn in de Provincies Zeeland en Flevoland), zodat automobilisten zonder al te veel ergernis hun reis kunnen vervolgen en gevaarlijke inhaalmanoeuvres kunnen worden voorkomen. 
En niet minder belangrijk: heb ook en vooral oog voor ongewenst sluipverkeer. Dit begeeft zich veelal op de Oostendorperstraatweg en de Bovendwarsweg. Voor laatstgenoemde bestaat bij diverse partijen tevens de vrees dat de nieuwe aansluiting Wezep/bedrijvenpark H2O op de A28 het sluipverkeer via ‘t Harde richting de Bovenheigraaf zal bevorderen. 
 
										
										 
										 
									
								